حضور محصولات متنوع فرهنگی در درون زندگی، جزء لاینفک از سبک زندگی خانواده و رشد فرزندان شده است. از سوی دیگر، نیازها و ذائقههای متنوع و متکثر کودکان و نوجوان، باعث رشد روزافزون اقلام و محصولات فرهنگی و تنوع آنها شده که متاسفانه شخصیتهای بیگانه همچون باب اسفنجی، فروزن، باربی و مانند آن، سهم بالایی را در بسته محصولات فرهنگی خانواده در دست گرفته است. با این وجود، به دلیل اصالت تمدنی و مذهبی موجود در خانوادههای ایرانی، علاقمندی و تمایل درونی به جستجو، انتخاب و استفاده از محصولات فرهنگی همراه با شخصیتهای بومی، ایرانی و اسلامی وجود دارد که نمونههای متعدد و متنوعی در چهار دهه گذشته وجود دارد که خانودهها به شخصیتهای ایرانی همچون کلاه قرمزی، قصههای مجید، مدرسه موشها از نوستالوژی دهه 60 تا مجموعه شکرستان، فیلشاه و ببعی و ببعو در سالهای اخیر توجه کرده بطوریکه طعم خوش انتخاب محصولات فرهنگی این شخصیتها برای خانوادههای ایرانی بوجود آمده است. اما مساله هر خانواده ایرانی این هست که محصولات فرهنگی بومی کجا هست و چگونه میتوان به آن دست پیدا کرد. برای افزایش دسترسپذیری خانوادههای ایرانی برای تامین محصولات فرهنگی مورد نیاز کودکان و نوجوانان، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خانواده با تخفیف ویژه در مجموعه چهلسرا برگزار میگردد.
ایجاد بستر مناسب برای عرضه با تخفیف ویژه برای خرید محصولات فرهنگی
زمینه سازی برای حضور متنوع اقلام محصولات فرهنگی در حوزههای کتاب، اسباببازی، بازیهای رومیزی، عروسک، نوشتافزار، بازیهای ویدئویی و پویانمایی
فراهمآوری فضای متفاوت برای تجربهاندوزی مخاطبان نمایشگاه پیش از خرید محصولات فرهنگی از طریق تعامل با محصولات فرهنگی در اتاقهای اختصاصی

جزئیات نمایشگاه
-
نحوه برگزاری نمایشگاه:
این نمایشگاه، در قالب یک فضای فروش مشترک با اختصاص اتاقهای اختصاصی تجربهاندوزی و سرگرمی کودکان و نوجوان، اقدام به عرضه و فروش محصولات فرهنگی خانواده مینماید.
مخاطبان نمایشگاه:
تمامی خانوادههای ایرانی
زمان و مکان برگزاری نمایشگاه:
نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خانواده ایرانی، در بازه زمانی 28 دی ماه لغایت 19 اسفندماه در مجموعه چهلسرای مصلی امام خمینی (ره) سالن 3 دایر است.
نحوه حضور فعالان فرهنگی در نمایشگاه:
نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خانواده ایرانی، در قالب فضای فروش مشترک با پذیرش اقلام و محصولات فرهنگی و پرداخت بیعانه به مجری نمایشگاه برگزار میشود که به صورت هفتگی با فعالان فرهنگی تسویه حساب صورت میگیرد.
حوزههای فعالیت فعالان فرهنگی در نمایشگاه:
با توجه به تنوع محصولات فرهنگی، حوزههای فرهنگی مورد پذیرش در نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خانواده عبارتند از:
اسباببازی
بازی رومیزی
عروسک
نوشتافزار
کتاب کودک
بازیهای ویدئویی
پویانمایی
اقلامهای جانبی همچون ماگ، اکشن فیگور، پیکسل و...
اجزای نمایشگاه:
نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی خانواده، بزرگترین نمایشگاه صنایع فرهنگی است با بازیپردازی برای مخاطبان در قالب یک فضای فروش مشترک و ایجاد اتاقهای اختصاصی برای تجربهاندوزی کودک و نوجوان برگزار میشود که اتاقهای اختصاصی عبارتند از:
تدارک سه اتاق برای سه شخصیت محبوب و مطرح در سال
تدارک اتاق کافه مدیا برای حس تجربه رضایتبخش از بازیهای ویدئویی و یا نمایش انیمیشن
تدارک اتاق نمایش برای برگزاری نمایشهای عروسکی
تدارک استیج برای اجرای برنامه زنده (مسابقه، معرفی ظرفیت و...)
متراژ کل فضای نمایشگاه:
با توجه به چیدمان غرفههای نمایشگاه در سالن 3 چهل سرا که شامل ردیفهای 25 تایی از غرفههای 12 متری به همراه راهروی 6 متری است، فضای فروش مشترک محصولات صنایع فرهنگی خانواده، شامل 75 غرفه و یک راهروی 6متری است که جمعا در حدود 1000 متر مربع فضا در اختیار میباشد.
مشارکتکنندگان در برگزاری نمایشگاه:
مخاطبان عمومی میتوانند هر روز از زمان برگزاری نمایشگاه، اقدام به ثبت نام برای حضور در رویدادهای عمومی نمایند که بازههای زمانی رویدادهای عمومی شامل 17 لغایت 18:30 و یا 18:30 لغایت 20 در هر روز از زمان برگزاری نمایشگاه است. مخاطبان عمومی با ثبتنام در رویدادهای عمومی، میتوانند در این رویدادها شرکت نمایند.